tirsdag 2. juni 2009

Så kom sommeren...

Pinsen bragte med seg sommeren hit til sørlandet,vi hadde temperaturer opp mot 30 grader.Mann og barn koste seg i hagen med ved,hagespreder og fotball,og jeg koste meg i skyggen med pinner og garn.
I pinsen prøvde vi ut Hannes "grisj-grasj" og den fikk ben å gå på.Takk for godt middagstips,Hanne!Ungene erklærte høylytt at dette MÅTTE vi ha ofte...

Strikke-messig ble jeg innspirert av hobbyboden til å hive meg på "bestemor-teppe-bølgen",og valgte hvitt angora-garn.Ser jo at det kan bli et langdrygt prosjekt,men akkurat nå er jeg inspirert,så.....





Tunikaen til meg selv er fortsatt på pinnene,den vokser stadig,men jeg må ha litt variasjon,derfor alle disse nye prosjektene..

Siste prosjekt på pinnene nå er en jakke i lanett i lys mose-grønn til en liten gutt på Lillehammer.Jakken strikkes i str 12 mnd, og har raglandfelling.

5 kommentarer:

  1. Takk for hilsen, så koselig at du følge med, - e litt misunnelig ang. været, vi har et sinnsykt regnvær, mens resten av landet har sommer!
    Nordlys e fascineranes ok vakkert, men som æ fikk påminning om e d midnattssola som ska publiseres i denne årstida ;o). Æ ska blogge litt i kveld, da ska du får rapport om tunikaen (som går sakte framover) og pinsesyslan her i huset.
    Vi "ses" snart :o)

    SvarSlett
  2. Blir spennende å se resultatet. Mye fint du har strikket

    SvarSlett
  3. Koselig blogg du har!
    Du lager masse fint!

    Hilsen fra Nunne i nord..

    SvarSlett
  4. Så mye flott du har på pinnene. Jeg begynte på hvite ruter til teppe jeg også, samtidig med et i masse farger. Har bare fått lagd 3-4 av det hvite, så nå får jeg få opp tempoet litt ;)
    God helg!

    SvarSlett
  5. Hei, og tusen takk for koselig hilsen på bloggen min. Ser du er bitt av heklebasillen du også. Tror det hekles mye bestemorsruter rundt om i det ganske land for tiden. Og bra er det, for slik føres jo tradisjoner videre. Kjekt å se at det er flere som har med håndarbeide på biltur......

    Ha en fin helg på Sørlandet!

    SvarSlett